جدیدترین های دنیا

جدیدترین اخبار را در وبلاگ ما دنبال کنید

جدیدترین های دنیا

جدیدترین اخبار را در وبلاگ ما دنبال کنید

درباره یک روز عالی برای من بگویید: نقشه و پایان فیلم با الل فانینگ

درباره یک روز عالی که او در 28 فوریه در نتفلیکس فرود آمد برای من بگویید. شخصیت های اصلی دو نوجوان به نام های ویولت و تئودور هستند که وضعیت شخصی شگرفی را تجربه می کنند. داستان را بخوانید.

در تاریخ 28 فوریه 2020 ، فیلم به من بگویید در مورد یک روز عالی (عنوان اصلی همه بازی های روشن (Bright Places) عنوان اصلی است) در Netflix روی صحنه رفت و بازیگران Elle Fanning و Justice Smith با آن بازی کردند. این فیلم به کارگردانی برت هیلی براساس رمان سال 2015 با همین نام ساخته جنی نیوین ساخته شده است ، که این اقتباسی را نیز به صورت مشترک نوشت. به من بگویید که یک روز عالی در محور یک داستان عاشقانه دراماتیک ، پذیرش یکدیگر و از تعجب است. احساسات خوشبختی ، احساس ناتوانی ، ترس ، عصبانیت ، آرزو و امید که در پروژه ای در هم آمیخته شده اند که به نظر می رسد موضوع اصلی پیدا کردن خود ، حتی در سختی ها ، حتی اگر درد استاد باشد ، است.

طرح
پایان: ابهام و توضیح
نظر کارگردان
طرح فیلم
پوستر در مورد یک روز عالی برای من بگویید
Netflix بکشد
فیلم
در مورد یک روز عالی برای من بگویید
2020
ژانر: درام ، احساساتی
کارگردانی: برت هیلی
فیلمنامه: لیز هانا ، جنیفر نیون
بازیگران: Elle Fanning، Justice Smith، Alexandra Shipp، Kelli O'Hara، Lamar Johnson کل بازیگران را تماشا می کنید
به پرونده بروید
در Netflix تماشا کنید
داستان برای من درباره یک روز عالی متمرکز است بر دو نوجوان بنفشه و تئودور که درد خود را می گذرانند ، که منشاء آنها با گذشته خود مرتبط است. روح این دو شخصیت اصلی که در همان دبیرستان شرکت می کنند ، به طور اتفاقی ، در پلی از شهری که در آن زندگی می کنند ، در ایندیانا ملاقات می کنند. یک پل نمادین برای ویولت ، که در آن مکان به فکر پایان زندگی خود بود. "فکر کردن" ، زیرا ورود تئودور تمام کارتهای روی میز را تغییر می دهد: او از دیوار پایین می آید. می توان گفت که به نوعی فینچ که در ابتدا ایده خودش را داشت ، در روز تولد خواهرش که در اثر تصادف رانندگی درگذشت (ویولت در اتومبیل با او بود) جان خود را نجات داد. نشانه سرنوشتی است که با گذشت زمان ثمره خواهد داشت.

تئودور مجذوب حساسیت ویولت است ، به حدی که او می خواهد او را در کنار پروژه خود قرار دهد که توسط استاد تعیین شده است: برای نوشتن گزارشی در مورد دو یا چند شگفتی از ایالت ایندیانا. وقتی او خود را به عنوان شریک زندگی خود پیشنهاد می کند ، تمایلی به پذیرش ندارد: پس از مرگ خواهرش ، دیگر از گذراندن وقت با دیگران لذت نمی برد. استاد ، اما ، او را مجبور به مشارکت در تجربه آموزش می کند و احساس می کند که مجبور است پیشنهاد تئودور را بپذیرد.

درباره یک روز عالی (2020) برای من بگویید pic.twitter.com/N6UagV34p4

- elisa (distrettododici) 3 مارس 2020
این دو در طی این مکان از مکانها نزدیکتر می شوند که برای آنها بسیار مهم خواهد شد: به لطف وظیفه ای است که ویولت و تئودور دوباره احساس عشق و اعتماد متقابل را کشف می کنند. از روز حادثه که او هرگز برای کسی باز نبوده است ، او هرگز با کسی در اتومبیل نبوده است و دیگر نمی توانست بخندد ، خود را رها کند. روز بعد از اولین بوسه آنها تئودور ناپدید شد ، بدون آنکه هیچ خبری از خودش به ویولت داده شود ، که در این بین ، وی را در مدرسه نمی بیند ، بدون دریافت جواب ، همچنان با او تماس می گیرد. روز بعد ، مرد جوان در خانه دختر حاضر می شود و مورد بخشش قرار می گیرد و به او گل می دهد و او را به سوراخ آبی ، دریاچه ای شگفت انگیز می برد. در این مکان است که این دو نفر عمیقاً به همدیگر باز می شوند: او پس از گفتن او به پدر خشونت آمیز به او می گوید که باید کامل وارد زندگی خود شود.

در همان شب ، آن دو بدون اطلاع کسی به بیرون خانه می مانند. به همین دلیل والدین ویولت از فینچ عصبانی می شوند و او را از خانه خود خارج می کنند. از این لحظه است که در روایت تغییر می کند: درام استاد است. در واقع ، قرار دادن چوبها بین چرخ های ویولت و تئودور ، افسردگی بسیار شدیدی خواهد بود که پسر از آن رنج می برد.

همه مکان های روشن (در مورد یک روز عالی برای من بگویید) - Brett Haley (2020)


پایان و توضیحات احتمالی آن
در نسخه فیلم "بگو برای من در مورد یک روز عالی" تئودور فینچ برای چند روز ناپدید می شود ، پس از اخراج از مدرسه به دلیل نزاع با یک همکلاسی ، و در یک گروه پشتیبانی شرکت می کند ، جایی که با یک همکلاسی مدرسه ، آماندا ملاقات می کند. دومی به ویولت می گوید چه درد پسر را می زند: او اغلب احساس گم شدن می کند. ویولت به طرف تئودور می رود تا با او صحبت کند و او ، با آگاهی از اینکه می تواند به اطرافیان آسیب برساند و نمی داند چه کاری انجام دهد ، تصمیم می گیرد که او را به آنجا بفرستد ، همچنین با او رفتار بدی انجام می دهد. او تسلیم نمی شود: او می داند که تئودور بد نیست ، که او را دوست دارد. او به او می گوید در مورد آن با پدرش صحبت می کند. او به او می گوید که آنها در آن پل معروف ، از جایی که قصد پرش را داشتند ، ملاقات کردند. او به او می گوید که فینچ زندگی او را نجات داد.
حالا تئودور کجا می تواند باشد؟ این دختر به سمت بلوک آبی می رود ، جایی که می یابد ماشین تئودور رها شده ، لباس هایش و چیز دیگری نیست: جسد او در آنجا نیست و تصور می کند که با غرق شدن خودش خودکشی کرده است. رنج او بسیار عالی است و مشهود است. بعداً در مراسم تشییع جنازه تئودور شرکت می کنیم. سپس صحنه به سمت ویولت حرکت می کند که در هنگام ارائه پروژه در مدرسه ، می گوید چگونه تئودور زندگی خود را به سمت بهتر تغییر داد. زیرا او با نشاط و عشق و علاقه و حضور خود زندگی خود را بهتر و ارزش زندگی را رقم زده است.

در اتاق ویولت از طریق "دفترچه" پسرک کشف می کند که تئودور نیز برای ساماندهی روزهای خود ، مقصد نهایی سفرشان را چه باید می کرد: نمازخانه ای که برای بزرگداشت قربانیان حوادث جاده ای ساخته شده است ، همانطور که بود در گذشته برای خواهرش اتفاق افتاده است. وقتی وارد می شود ، در دفترچه "من اینجا بودم - TF" می خواند. در فینال فیلم با الل فانینگ ، شخصیت اصلی بازی به سوراخ آبی بازگشت و به تنهایی شنا می کند ، دقیقاً با تمام شدن رمان اصلی.


در پایان فیلم با الل فانینگ کاملاً مشخص نیست که شخصیت تئودور واقعاً با چه چیزی روبرو است ، زیرا کارگردان تصمیم گرفته است درد ویولت را برای از دست دادن خواهرش برجسته کند. ظاهراً مرد جوانی با گذشته ای بسیار خشونت بار نشان داده شده است. اگرچه سالها از زمان رها شدن پدرش از او و خواهرش می گذرد ، اما فینچ نمی تواند صلح پیدا کند: چرا وی خشن بود؟ چه اشتباهی کردم که شایسته آن باشم؟ این همان چیزی است که او را عمیقاً رنج می دهد: ترس از اشتباه بودن ، از گناه کردن در مورد همه چیز ، و آگاهی از عدم توانایی نگه داشتن کسی. آیا واقعاً چنین خواهد بود؟ این مرد جوان است که ادعا می کند احساس می کند "گمشده" است ، و گاهی حتی خارج از کنترل. حتی گروه پشتیبانی نمی تواند او را آرام کند ، از منظر دیگری به جهانیان نشان دهد ، او را مجبور کند که زندگی مهم باشد. بعضی اوقات درد از هر ضرر دیگری بیشتر است.

در فینال ما هرگز بدن را نمی بینیم ، فقط ویولت گریه می کند که از لباس های فینچ در نزدیکی دریاچه ، چراغ های یک ماشین پلیس و تشییع جنازه فینچ گریه می کند. سخنان کارگردان:

آیا فینچ با هدف پایان زندگی خود به عمد به آن آب رفت؟ یا اگر تصادف بود؟ ما نمی خواهیم آن را در فیلم بگوییم ، زیرا ما آنجا نیستیم. ما در کتاب نیستیم و در فیلم حضور نداریم. تصمیم گیری در اختیار عموم است. پاسخ من واضح است ، اما من به دلیل تفسیر آنها هیچ کس را قضاوت نخواهم کرد.

از این رمان برای من درباره یک ایده آل HD Perfect Day بگویید
در واقعیت ، این فقط برای کسانی که رمان را می آموزند که فیلم را الهام می دهد می تواند خودکشی شود. فرقی نمی کند بدن را مشاهده کنید: خواننده و همچنین کاربر Netflix می داند که تئودور بر اثر خودکشی درگذشت. زیرا او راهی برای خارج شدن از وضعیت افسردگی خود نمی بیند و برای جامعه و افرادی که در کنار او هستند ، وزنی را احساس می کند: خواهر سعی می کند به او کمک کند ، به او یک دست قوی بدهد ، اما این کافی نیست. تئودور نمی تواند درک آنچه در آن لحظه زندگی کرده و در حال تجربه است را درک کند. درد او خیلی قوی است ، به روح او می رسد و حتی عشق قادر به تغییر روحیه او نیست. آنچه مسلم است ، این است که ویولت ، حتی اگر برای مدت کوتاهی ، زندگی خود را نجات داد: این باعث شد احساسات جدیدی به وجود آورد ، او را از احساس پوچی خود رها کرد و به او اجازه داد تا خود و دنیایی را کشف کند که آن را احاطه کرده است اما در پایان ، او برنده بیماری خود ، احساس ناکافی بودن او شد.
با این وجود ، انتخاب نکردن بدن بی جان فینچ دلیل خاص خود را دارد و به بسیاری از امکانات فرصت می دهد: خیال پردازان می توانند فراتر از کتاب بروند و فکر کنند که اتفاق دیگری رخ داده است ، این خودکشی نیست ، یا شاید او صحنه برد. ناپدید شدن او دیگر برای کسی مشکلی ایجاد نمی کند و از آنجا شروع می شود. به طور خلاصه ، بدون شک تخیل اگر در دست کسانی باشد که موفق به فراتر از آنچه می بینند ، قرار می گیرد. از طرف دیگر ، باید بیماری روانی تشخیص داده نشده شخصیت پیشگویی را در نظر بگیریم که هر نظریه ای را ممکن می سازد.

پرفروش ترین جنیفر نیون که میلیون ها خواننده را به خود جلب کرده است ، تبدیل به یک فیلم نتفلیکس شد.
"در مورد یک روز عالی برای من بگویید" ، در تاریخ 25 فوریه در نسخه جدید به کتابخانه باز می گردد: https://t.co/Q0BK8JoI0w#deaplanetalibri #raccontamidiungiornoperfetto #jenniferniven #netflix pic.twitter.com/8F6tBnaTXC

- De Agostini (deagostini_it) 26 فوریه 2020
نظر برت هیلی
اگرچه از ابتدا ضعف درونی تئودور درک می شود ، کارگردان به همراه هم نویسنده تصمیم گرفته اند که کانون را از خودکشی تغییر دهند - در حقیقت هیچ صحنه مشخصی وجود ندارد - با این هدف که "عاشقانه سازی افکار نباشد. تلاشهای منفی یا خودکشی. "

به یاد بیاورید که در رمان اصلی 2015 جنیفر نیون ، همه مکان های روشن ، خوانندگان با ایستادن در لبه یک ساختمان شش طبقه ، با شخصیت اصلی ، تئودور فینچ ملاقات می کنند. او در حال فکر کردن است که آیا زندگی خودش را خواهد گرفت یا نه. او یک نوجوان وسواس مرگ است ، به اندازه کافی برای نگه داشتن دفتر خاطرات در روش های خودکشی. سرانجام او از قرص های خواب آور استفاده می کند ، اما سریع پشیمان می شود ، به اتاق اورژانس می رود ، جایی که معده او را پمپ می کند و زنده می ماند. در پایان کتاب ، فین نامه خداحافظی می فرستد و پیدا می شود که در دریاچه غرق شده است. در فیلم اما از این صحنه ها عمداً اجتناب می شد.

تصادفی نیست که در مورد یک روز عالی برای من بگویید در پایان یک روز کامل با یک فداکاری به "کسانی که تحت تأثیر مشکلات روحی ، خودکشی یا درد متضرر شده اند" ختم می شود.

من و عدالت به تئودور به عنوان "شخصیت خودکشی" نزدیک نمی شدیم. من فکر می کنم پایان برای تفسیر باز است: من وظیفه خود را برای تصمیم گیری در مورد اتفاقات فینچ برای عموم می گذارم.

این سخنان کارگردان است که می افزاید:

برای من شخصاً تصمیمی آگاهانه گرفته شده است که روی "تمایلات خودکشی" فینچ که ممکن است در کتاب باشد تمرکز نکنم. این بینش من از فیلم بود. ما با درد ویولت سر و کار داریم و با یک شخصیت دیگر با یک بیماری روانی تشخیص داده نشده روبرو هستیم که این آسیب را پنهان می کند. مردم به دلیل بیماری روانی کنترل نشده می توانند دیگران را به خطر بیاندازند ، و این همان چیزی است که ما سعی کرده ایم تا از یک روز عالی از طریق من بگویید.

به نظر می رسد مقایسه با سریال های مشهور تلویزیونی Netflix redTredici ، حداقل در رابطه با تحریک خودکشی ، اما کارگردان برت هیلی اطمینان می دهد:

ما آن را با Netflix بحث کرده ایم و در آن سطح درام نیستیم. ما با کارشناسان بهداشت روان Netflix صحبت کردیم. ما در مورد آن در پیش تولید ، از نظر فیلمنامه صحبت کردیم و حتی یکبار فیلم تمام شد. تصمیم گرفته شد که نیازی به اقدام برای کمک به کاربران نباشد و من به غرایز آنها در این باره اعتماد کردم.

دقیقا به همین دلیل است که نخستین اقدام خودکشی تئودور فینچ و ایمیل وداعتی که او نوشت قبل از اینکه پیدا شود غرق در دریاچه شده است ، قطع می شود.

برت هیلی هدف من را در مورد یک روز عالی برای من توضیح می دهد:

هدف ما از این فیلم این بود که روح کتاب جنیفر را به خود جلب کنیم ، هیجان کتاب او ، روح فینچ و بنفش ، داستان عشق آنها و اینکه این شخصیت ها برای طرفداران چه معنایی دارند. آیا همه صحنه ها گنجانده شده است؟ خیر آیا تغییری رخ داده است؟ بدیهی است. این فقط بخشی از روند است و می دانم که طرفداران گاهی اوقات نمی دانند. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که فکر نکنید که همه را خوشحال کنید ، بلکه از خود و افرادی که با آنها در تیم فیلمسازان محاصره کرده اید ، به عنوان همکار فکر کنید.

درباره یک روز عالی (2020) برای من بگویید 

منابع : 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد