جدیدترین های دنیا

جدیدترین اخبار را در وبلاگ ما دنبال کنید

جدیدترین های دنیا

جدیدترین اخبار را در وبلاگ ما دنبال کنید

تسکین دهنده استرس: نکاتی برای تسلط بر استرس

آیا استرس در شما تأثیر می گذارد؟ برای رفع استرس برخی از این نکات را امتحان کنید.


آیا استرس باعث ناامیدی و تحریک پذیری شما می شود؟ تسکین دهنده استرس می تواند به بازگرداندن آرامش و آرامش در زندگی هرج و مرج شما کمک کند. نیازی نیست که در داروهای تسکین دهنده فشار روانی ، زمان و یا توجه زیادی سرمایه گذاری کنید. اگر استرس شما از کنترل خارج شده است و به تسکین سریع نیاز دارید ، یکی از این نکات را امتحان کنید.


فعال باشید

تقریبا هر نوع فعالیت بدنی استرس را کاهش می دهد. حتی اگر شما یک ورزشکار نباشید یا از شکل خود خارج هستید ، حتی با این وجود ، ورزش به کاهش استرس نیز کمک می کند.


فعالیت بدنی اندورفین ها را آزاد می کند که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و سایر مواد شیمیایی عصبی طبیعی که باعث افزایش احساس بهزیستی می شوند. ورزش همچنین به شما امکان می دهد تا روی حرکات بدن متمرکز شوید ، که می تواند روحیه شما را بهبود بخشد و هر خشم را آرام کند. قدم زدن ، آهسته دویدن ، کار در باغ ، تمیز کردن خانه ، دوچرخه سواری ، شنا ، بلند کردن وزنه ها یا هر چیز دیگری که شما را فعال نگه می دارد ، در نظر بگیرید.


یک رژیم غذایی سالم بخورید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم بخش مهمی از مراقبت های شخصی است. هدف از تهیه انواع میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل است.


از عادت های ناسالم خودداری کنید

بعضی از افراد به روش های زیر با استرس مقابله می کنند: زیاد کافئین یا الکل می نوشند ، سیگار می کشند ، پرخوری می کنند یا مواد غیرقانونی مصرف می کنند. این عادت ها می توانند به سلامتی شما آسیب برساند.


مراقبه

هنگام مدیتیشن ، توجه خود را معطوف می کنید و جریان افکار گیج کننده را که ممکن است ذهن شما را پر کند و باعث استرس شود ، خاموش می کنید. مراقبه می تواند احساس آرامش ، آرامش و توازن را به شما منتقل کند که هم به نفع احساسی شما و هم برای سلامت کلی شما مفید است.


مدیتیشن هدایت شده ، تصاویر هدایت شده ، تجسم و سایر اشکال مراقبه را می توان در هر زمان و مکانی انجام داد ، ضمن اینکه برای پیاده روی ، رفتن به محل کار با اتوبوس یا انتظار در مطب پزشک معالجه می کنید. همچنین می توانید در هر مکانی نفس عمیق بکشید.


بیشتر بخند

یک حس خوب شوخ طبعی ممکن است همه بیماری ها را درمان نکند ، اما می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید ، حتی اگر مجبور شوید بخاطر خلقی بد خود را وادار به خندیدن کنید. وقتی می خندید ، نه تنها بار ذهنی خود را سبک می کنید بلکه باعث ایجاد تغییرات جسمی مثبت در بدن می شوید. خنده باعث خلق و خوی می شود و سپس واکنش شما را در برابر استرس کاهش می دهد. بنابراین برخی از جوک ها را بخوانید ، برخی از جوک ها را بگویید ، یک کمدی را تماشا کنید یا با دوستان خنده دار خود در تماس باشید. یا یوگای خنده را امتحان کنید.


با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید

وقتی استرس و تحریک پذیر هستید ، غریزه شما ممکن است شما را جدا کند. درعوض ، از خانواده و دوستان خود پشتیبانی بخواهید و سعی کنید ارتباطات اجتماعی برقرار کنید.


تماس اجتماعی یک عامل تسکین دهنده فشار روانی است زیرا می تواند حواس پرتی را ایجاد کند ، پشتیبانی کند و به شما در تحمل فراز و نشیب های زندگی کمک کند. بنابراین با یک دوست قهوه بخورید ، برای یکی از اعضای خانواده ایمیل بفرستید یا به مکان عبادت خود مراجعه کنید.


وقت بیشتری دارید؟ شما می توانید در یک گروه خیریه داوطلب شوید و ضمن کمک به دیگران به خودتان کمک کنید.


خود را ادعا کنید

شما ممکن است بخواهید همه کارها را انجام دهید ، اما حداقل نمی توانید ، بدون پرداخت هزینه ای ، پرداخت کنید. یادگیری نه گفتن و یا تمایل به واگذاری امور می تواند به شما در مدیریت لیست کارهای خود و استرس کمک کند.


گفتن این که ممکن است روشی آسان برای حفظ صلح ، جلوگیری از درگیری و انجام کار خوب به نظر برسد. اما در واقع می تواند باعث بروز درگیری داخلی شود زیرا نیازهای شما و خانواده شما در جایگاه دوم قرار دارند که می تواند باعث استرس ، عصبانیت ، نارضایتی و حتی تمایل به انتقام شود. و این یک واکنش خیلی آرام و صلح آمیز نیست.


سعی کنید یوگا انجام دهید

یوگا با مجموعه ای از وضعیت های ایستاده و تمرین های تنفسی کنترل شده ، یک عامل تسکین دهنده استرس است. یوگا رشته های جسمی و روحی را با هم جمع می کند که می تواند به شما در رسیدن به آرامش ذهن و بدن کمک کند. یوگا می تواند به شما در آرامش و کنترل استرس و اضطراب کمک کند.


یوگا را به تنهایی امتحان کنید یا به دنبال کلاس باشید. در اکثر جوامع می توانید کلاس پیدا کنید. به ویژه ، یوگا هاتا به دلیل سرعت کندتر و حرکات آسان تر ، یک عامل تسکین دهنده فشار در استرس است.


خواب کافی داشته باشید

استرس می تواند باعث شود خوابتان مشکل داشته باشد. هنگامی که کارهای زیادی دارید و باید به آنها فکر کنید ، رویای شما رنج می برد. اما خواب لحظه ای است که مغز و بدن دوباره شارژ می شود.


و کیفیت و کمیت خواب شما می تواند بر روحیه ، سطح انرژی ، غلظت و عملکرد کلی شما تأثیر بگذارد. اگر در خواب مشکل دارید ، اطمینان حاصل کنید که روزی آرام و آرامش داشته باشید ، به موسیقی آرامش بخش گوش دهید ، ساعت مچی کنید و یک برنامه ثابت داشته باشید.


خاطرات شخصی خود را نگه دارید

نوشتن افکار و احساسات شما می تواند راهی مناسب برای رهایی احساساتی باشد که در غیر این صورت سرکوب می شود. فکر نکنید که چه چیزی بنویسید ، بگذارید جریان یابد. آنچه را که می توانید فکر کنید بنویسید. هیچ کس مجبور نیست آنچه شما می نویسید را بخواند ، بنابراین سعی نکنید گرامر و هجی را کامل کنید.


بگذارید افکار شما روی کاغذ یا روی صفحه رایانه جریان یابد. پس از اتمام کار ، می توانید آنچه را که نوشتید دور بیندازید یا آن را ذخیره می کنید تا بعداً درباره آن تأمل کنید.


موسیقی را روشن کنید و خلاق شوید

گوش دادن به موسیقی یا پخش موسیقی از عوامل استرس زا است زیرا می تواند حواس پرتی روانی ، کاهش فشار عضلات و کاهش هورمونهای استرس ایجاد کند. میزان صدا را روشن کنید و بگذارید ذهن شما جذب موسیقی شود.


اگر موسیقی یکی از علاقه های شما نیست ، توجه خود را به یک سرگرمی دیگری که از آن لذت می برید هدایت کنید ، مانند باغبانی ، خیاطی ، نقاشی ، هر آنچه را که می خواهد به جای آنچه فکر می کنید باید انجام دهید متمرکز شوید.


راهنمایی کنید

اگر استرس زا های جدید توانایی مقابله با شما را به چالش می کشند یا اقدامات درمانی شخصی به راحتی از بین نمی رود ، ممکن است نیاز به تقویت تقویت مانند درمان یا مشاوره داشته باشید. اگر بیش از حد نگران باشید یا اگر در انجام کارهای روزمره یا انجام مسئولیتهای خود در محل کار ، خانه یا مدرسه مشکل دارید ، می تواند ایده خوبی باشد اگر دچار احساس غرق شدن یا گرفتاری شدید شوید.


مشاوران حرفه ای یا درمانگران می توانند به شما در شناسایی منابع استرس و یادگیری ابزارهای جدید مقابله کمک کنند.