داستانی که از پدران و پسران می گوید که مهارت کارگردان مارکو اوکوپ را در روایت این مطلب تأیید می کند ، در بین گرفتاری های زمین اتفاق می افتد.
کریسمس است و میلان دنیچ (میلان آندریک) از آلمان - جایی که در بخش ساخت و ساز فعالیت می کند - به روستای مادری خود در اسلواکی ، نو هوتا باز می گردد. همسر وی زوزکا (Zuzana Konečná) خوشحال است که او را می بیند اما در اثر خستگی و نگرانی برای سه فرزندی که به تنهایی بزرگ می شود ، از بین می رود. خانواده و تمام دهکده ها از خودکشی پسری ، پیتر ، دوست پسر نوجوانش آدام (فرنتیچک بلئچ) شوکه شده اند. چرا خودش را کشت؟ چرا پلیس از آدم خبر می خواهد؟ در دوران بازگشت میلان متوجه می شود که آدم بخشی از یک گروه جوانان شبه نظامی است و در قلدری و در همان سن درگیر است. به طور خلاصه داستان Nech Je Svetlo (Let There Be Light) - تولید مشترک بین دو شرکت بزرگ مستقل در اسلواکی و جمهوری چک ، Artileria و Negativ ، با مشارکت پخش کنندگان ملی مربوطه ، رادیو و تلویزیون اسلواکی و چک چک - ، دومین فیلم کارگردان اسلواکی مارکو اوکوپ ، در بخش رقابت ، در بخش فیلم های بلند ، در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم تریستا (17 ژانویه - 23 ژانویه).
Nech Je Svetlo: داستانی که از پدران و فرزندان حکایت می کند
ما چقدر فرزندان خود ، خودمان را می شناسیم و بنابراین با تمدید سرزمین خود؟ این یکی از سؤالاتی است که Nech Je Svetlo روی آن کار می کند ، این فیلم در حقیقت به بررسی رابطه پدران و پسران ، تفاوت ها و سوء تفاهمی که بین آنها بوجود می آید ، پرداخته است. میلان مردی خوش قلب است ، چهره ای بسیار دور از آنچه که او داشته - پدر خشن ، سفت و سخت و استبدادی. در ابتدای فیلم او را به عنوان نوعی میهمان در خانه خود می بینیم؛ هنگامی که تمام وقت نیستید ، پدر بودن خوب تر می شوید اما برای هدیه و تعطیلات با هدایا و آغوش باز می آیید. میلان سپس ، هنگامی که در اثر مرگ پیتر ، یکی از همسران فرزند خودش مورد اصابت قرار گرفت ، فهمید که وظیفه همسرش چقدر دشوار است و فرزندان چقدر زندگی خود را در داخل تلفن های همراه و پشت درهای بسته اتاق های خود پنهان می کنند. میلان شروع به گودبرداری در زندگی پسرش می کند و واقعیتی که هضم آن دشوار است ظهور می کند: این پسر متعلق به سازمان شبه نظامی La Guardia است که در آن پسران آموزش دیده اند تا به هر قیمتی و به هر شکلی "از خانواده و میهن خود محافظت کنند".
جوانی که در خشونت تحصیل کرده و تحصیل کرده است - عنصری که نباید از آن دست کم گرفت ، میلان مجموعه ای از اسلحه و مسلسل را در اختیار دارد که او را در یک پرونده نمایش نگه می دارد - چگونه می تواند اگر با این اسلحه نباشد خود را ابراز کند؟ آدم انبوهی از سختی و اعصاب کشف نشده است ، او همه چیز را انکار می کند ، او از دانستن هر چیزی در مورد داستان پیتر و آنچه می تواند دوست خود را به سمت خودکشی سوق دهد ، انکار می کند ، و او می ترسد زیرا کسانی که زبان خشونت را می دانند نیز می دانند دستور زبان.
گروههای شبه نظامی راست افراطی آن را با ضعف و ضعف از آن خارج می کنند ، با نظر آنها متفاوت است: پیتر همجنسگرا است و به همین دلیل این گروه او را به دست می گیرند. اما آیا داستان بسیار آسان است؟ نه ، زیرا اکوپ خود را در دنیایی بسیار پیچیده تر و پیچیده تر فرو می برد ، جایی که فساد بین دولت ، پلیس و کلیسا در دستور کار قرار دارد.
Nech Je Svetlo: دین یک عنصر اساسی برای جامعه است
دین یک عنصر اساسی در فیلم است: یکشنبه جمعه ، نماز ، حرکات مذهبی "آیینی" هستند که پیرامون آنها زندگی شهروند "خوب" ساخته می شود. نشانهای این پدر میلان است که به گفته وی ، دولت دست نشانده فاشیست اسلواکی در جنگ جهانی دوم توانست لحظه بهزیستی را برای این کشور ایجاد کند و کاهن که چشم بسته است به خشونت هایی که پلیس محلی و بالاتر از همه مرتکب شده است. در گارد.
این فقط می تواند در وهله اول با جزئیات جزئی ظهور کند و سپس ، کم کم ، یک گردباد از سوء استفاده ، خشونت ، بی عدالتی را از بین ببرد. وقتی میلان با پدر و مادر پیتر ملاقات می کند با یک واقعیت غیرقابل تحمل روبرو می شود: تجاوز پیتر روز قبل از خودکشی.
Nech Je Svetlo خشک است ، حداقل ، موسیقی وجود ندارد ، گویی جایی برای چیز دیگری وجود ندارد ، جز ظلم بودن یک داستان که نشان دهنده زخمی برای وضعیتی است که می خواهد خود را به عنوان چنین تعریف کند. چطور ممکن است فرد "این" راه صحیح "را انتخاب کند ، اگر این موضوع توسط نهادها و ارگانهای بیمار ، فاسد ، خشن نشان داده نشود؟ فقط کسانی که موفق به برخاستن هستند ، می توانند خود را از عشق و زائران فاصله دهند.
Nech Je Svetlo: فیلمی داستانی که نگاه مستند را دارد
مارکو opکوپ چشم مستند خود را به Nech Je Svetlo می اندازد و دومین داستان داستانی او بار دیگر روایتگر حوادثی است که بین طاعون های زمین ، بین زخم های روح انسان و هر آنچه که می گذرد اتفاق می افتد. اروپای مرکزی و شرقی در سالهای اخیر: همو هراسی ، زنوفوبی و هر احساساتی که از یک فرهنگ محافظه کار و مردسالار متولد شود.
با یک فیلمنامه ساده و خشک به اندازه فیلم ، فیلمساز چیزی را که وجود دارد ، وجود دارد ، می گوید ، داستانی را نشان می دهد که در واقعیت ریشه دارد. Nech Je Svetlo فیلمی است که سعی می کند وارد قلب شود اما نتواند آن را به طور کامل انجام دهد. این یک داستان در مورد چگونگی تحمل خطاهای پدران خود با پوشیدن مدلهایی است که از آنها گرفته شده است ، و دقیقاً به همین دلیل است که جامعه ای که آدم در آن رشد می کند در آستانه انفجار قرار دارد و فقط می تواند منفجر شود. با این وجود ، یک پایان وجود دارد که پنجره را باز می کند ، امید وجود دارد و امکان انجام کاری برای تغییر این جهان وجود دارد ، حتی اگر آسان نباشد.
اولین فیلم رسمی در مورد زندگی و هنر فردیناندو بوترو ، مشهورترین هنرمند زنده جهان ، وارد سینماهای ایتالیا می شود
کسی که حداقل یک بار حتی بدون دانستن تألیف آن ، به اثری از فرناندو بوترو نگاه نکرده است. این کار دشوار بود ، نگفتن غیرممکن است ، زیرا حجم ها ، دور بودن و پر بودن اشکال و چهره هایی که تولید بی نهایت نقاش ، مجسمه ساز و طراح کلمبیایی را مشخص می کند ، در حقیقت هم وارد تاریخ هنر معاصر و هم از طرف دیگر تخیل جمعی. ناگفته نماند که این خلاقیت ها طی ده ها سال به طور مسالمت آمیز مورد هجوم و اشغال قرار گرفته اند - همانطور که درست است که ارزش بدون شک باید داده شود - گالری ها ، مجموعه های خصوصی ، موزه ها و فضاهای باز در عرض های مختلف. با این حال ، سمعی و بصری هنوز به او ، نبوغ و شیوه انجام و ادراک هنر ادای احترام نکرده بود. اما برای رفع کمبودها هرگز دیر نیست. دون میلار با فیلم مستند تحت عنوان بوترو ، در سینماهای ایتالیا از 20 تا 22 ژانویه با Feltrinelli واقعی سینما و به دنبال سینما در مورد آن فکر کرد.
Botero - جستجوی بی پایان: سفری جسمی و عاطفی در ده شهر در سراسر جهان برای گفتن مرد و هنرمند در 360 درجه
کمبودی که به خوبی توسط فیلمی پاداش داده شده است که قادر است ظرف بیش از یک ساعت عظمت انسان و هنرمند را از طریق دوبلور بازگرداند که به طور مؤثر در هم آمیختگی گذشته و حال ، عمومی و خصوصی است. دو طرف همان سکه که از کلمات ، حکایات و جریانهای مونمونیک خود Botero که در طی مصاحبه در استودیوی خود در Principality of Monaco و جلسات در سرتاسر جهان (از محبوب محبوب او ایتالیا گرفته تا پاریس) پدید می آید. با عبور از نیویورک ، پکن و مادرید) خودش را بدون فیلتر و با قلب در دست می گوید و می گوید. سادگی و صداقت روشنفکرانه خلع سلاح است که از هر فریم وجود دارد و در مجال یونان صداهای فرزندان خود و منتقدین مهم هنری ، متصدیان ، دانشگاهیان و صاحبان گالری را تأیید می کند.
Botero - جستجوی بی پایان: مستندی با ساختاری کلاسیک ، اما مزین به مطالب رپرتوار که قبلاً نشان داده نشده بود
فرم و راهی برای انتقال مطالب که به لحاظ معماری صحبت می کنند ، یک پرتره کلاسیک را در سمت روایت ترسیم می کند. در حقیقت میلار با modus operandi با پرتره های بیوگرافی سنتی که به هنرمندان اختصاص داده شده است ، با مواد از قبل موجود ، شهادت شفاهی و گله زدن در مکانها مطابقت دارد که به نوبه خود این موزاییک را تشکیل می دهند. این از ریشه های فروتنانه خانواده ای که در زمینهای داغ و عذاب آور در مدینه از دهه 40 میلادی تا رسیدن به هنر و با تأثیرات فراوان (مجذوب Velasquez ، Goya ، تحت تأثیر پیرو دل فرانچسکا و دوره رنسانس) قرار گرفته اند شروع می شود و دوره آموزشی تا موفقیت سیاره ای که او را به بهترین هنرمند مشهور زنده دنیا تبدیل کرد. وی چهره های مهمی از تاریخ آمریکای لاتین را به تصویر کشید و نابرابری اجتماعی ، قاچاق مواد مخدر و شکنجه های وارد شده به زندانیان در زندان ابوغریب را محکوم کرد و در همان زمان به واقعیت سیرک و گاوبازی توجه کرد. بنابراین شخصیت های اصلی آثار نبوغ چند شکلی او هستند که توسط دوربین نشان داده شده و مورد آزمایش قرار می گیرند گویی این یک ذره بین است که جزئیات ، پیدایش ، مضامین و ویژگی های سبک را توصیف و برجسته می کند. همه اینها با تحقیقات دقیق امکان پذیر است ، اما همچنین با این امکان وجود دارد که نویسنده بتواند از یک سری مطالب منتشر نشده برای اولین بار در دسترس استفاده کند ، یعنی عکس ها و فیلم هایی که قدمت آن به مدتها قبل و در اصل فیلمبرداری گرفته شده است. نمایشگاه هایی از سراسر جهان
Botero - جستجوی بی پایان: یک گذرگاه که یک شناسه دقیق و گرانبها برای آشنایی و تحسین مرد و هنرمند نزدیک ارائه می دهد
اما آنچه در مقایسه با بسیاری از عملیاتهای مشابه تفاوت ایجاد می کند عامل انسانی و جذابیتی است که این مستند برای رونق بخشیدن دارد ، این یک شخصیت التقاطی است که زبان بدوی ، شخصی و در عین حال جهانی خود را بر روی بوم ها و روی مواد برای مجسمه سازی پیدا کرده است. برای برقراری ارتباط با خودش و همرزمانش یک Passepartout که یک شناسه دقیق و گرانبها برای آشنایی و تحسین 360 درجه Botero از نزدیک ارائه می دهد.
بیایید 6 اخبار داغ از سینمای جهان را که در این هفته از 13 تا 17 ژانویه سال 2020 دیدیم ، با هم تجربه کنیم!
همچنین در این هفته خبرهای سینمایی succulent متعدد منتشر شد. از نامزدهای اسکار 2020 گرفته تا موربیوس ، از جمله تریلرها ، اطلاعیه ها و موارد دیگر ، بیایید اخبار اصلی را که این هفته بین دوشنبه 13 تا جمعه 17 ژانویه سال 2020 به بیرون درز کرده است ، با هم مرور کنیم!
#SUNDAYREMIX: همه آنچه که این هفته در 6 خبر سینما رخ داده است
اسکار 2020: نامزدها اعلام شدند
شوفیلد (جورج مک کی ، پیش زمینه) با سربازان دیگر در "1917" ، حماسه جدید ساخته سام مندس ، فیلمبردار برنده اسکار.
بعد از برندگان جایزه گلدن گلوب 2020 ، نوبت نامزدهای اسکار است ، که امروز دوشنبه اعلام شد: از بین فیلم های کاندیدای امسال ما 1917 توسط سام مندز ، جوجو خرگوش ، روزی در ... هالیوود و دیگران را می یابیم. جوکر وجود دارد ، که همچنین می بیند جوآکین ققنوس نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد است.
کن 2020: رییس هیئت داوران اسپایک لی
کن 2020 ، فیلمبرداری
همچنین تا آنجا که جشنواره فیلم کن این هفته به روز شده است: بعد از اینکه Alejandro G. Inarritu ، رئیس هیئت داوران نسخه 2019 ، امسال اسپایک لی را می یابیم که آخرین فیلم آن یعنی BlacKkKlansman در رقابت بود. در نسخه 2018
جنگ ستارگان: افزایش Skywalker بیش از یک میلیارد دلار است
جنگ ستارگان ظهور Skywalker ، فیلمبرداری
جنگ ستارگان: ظهور Skywalker ، فصل پایانی New Trilogy حماسه که نسل ها را فتح کرده است ، مطمئناً از انتقاد طرفداران بی توجه نبوده است. در هر صورت ، از دیدگاه اقتصادی کاملاً موفقیت آمیز است: پس از گذشت یک ماه از اکران ، این فیلم از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.
Morbius: تریلر رسمی
Morbius، kinematographe.it
تریلر Morbius این هفته منتشر شد ، فیلمی که جارد لتو را به عنوان شخصیت اصلی بازی می کند. فیلم تولید شده توسط سونی ، با الهام از شخصیت کارتونی Spider-Man ، همچنین مایکل کیتون را به عنوان کرکس می بیند ، که وی در تریلر خریداری می کند.
هیچ وقت برای مردن نیست: این ترانه توسط بیلی الیش خواهد بود
نامهای مشهور آن هایی از صحنه موسیقی پاپ هستند که طی سالها در موسیقی متن فیلم های اختصاص داده شده به جیمز باند نقش داشته اند: تینا ترنر ، لوئیس آرمسترانگ ، مادونا ، آدل ... در هیچ زمان از دنیا رفتن ، نوبت خواننده آهنگساز جوان بیلی الیش خواهد بود.
ونیز 77: کیت بلانشت رئیس هیئت داوران خواهد بود
خانم سینمایی آمریکایی
در راس هیئت داوران بین المللی 77مین جشنواره بین المللی فیلم دوسالانه ونیز ، که از 2 تا 12 سپتامبر سال 2020 برنامه ریزی شده است ، کیت بلانشت خواهد بود. مانند سالهای دیگر ، هیئت داوران از 7 شخصیت برجسته سینما و فرهنگ کشورهای مختلف تشکیل می شود.
این فیلم براساس موسیقی محبوب ساخته شده در برادوی ساخته شده است.
گربه ها ده روز در ایالات متحده بوده اند ، اما همچنان نتایج بدی در گیشه دارند. در اینجا چقدر خانه تولید از دست خواهد داد
به نظر می رسد که خروج گربه ها برای یونیورسال خیلی مثبت نبود. پس از انتقاد و اولین نتایج منفی در گیشه ، اولین رونمایی از فیلم بر اساس موزیکال محبوب برادوی وارد شد. در حقیقت ، طبق گزارشات برخی منابع داخل یونیورسال ، پیش بینی می شود شرکت تولیدی به دلیل نتایج منفی فیلم حدود 100 میلیون از دست بدهد. دلیلش این بود که این فیلم 95 میلیون هزینه داشت ، اما 100 میلیون هزینه تبلیغات دیگر هم داشت.
گربه ها: فیلم پس از شلاق و انتقاد از مسابقه اسکار خارج می شود
از طرف دیگر ، نتایج موجود در صندوق گربه Cats ، واقعاً به دور از توانایی تأمین مخارج نیست. این فیلم تنها در ده روز برنامه نویسی 16 میلیون دلار در ایالات متحده کسب کرده است. در حالی که ، با افزودن عواید سایر نقاط جهان ، در مجموع به 36 میلیون می رسد.
جودی دنچ فاش می کند که شخصیت او در گربه ها transgender است
در میان کسانی که فیلم را بیشتر مورد انتقاد قرار دادند بازیگر ایوان ریچل وود است که با انتقاد شدید از گربه ها روبرو شد و موارد زیر را در توییتی اعلام کرد که بعداً آن را لغو کرد:
...... .. # گربه در واقع از آنچه فکر می کردم بدتر است ، و من قبلاً فکر می کردم وحشتناک خواهد بود. اما ... من واقعاً بی حرف هستم. چرا باید رقص را تغییر دهید؟ من ... بدون کلمات هستم. این تقصیر بازیگران (sic) نیست. این ... شاید بدترین چیزی باشد که تا به حال دیده ام. هرگز. این تقصیر بازیگران نبود. آنها همه رقص های نمادین را تغییر داده اند. من 70 درصد شخصیت های اصلی را حذف کرده ام. داستان را تغییر دادم. من در تئاتر بزرگ شدم. من با یک رقصنده ازدواج کردم. من احترام زیادی برای آنچه انجام می دهند ، به همین دلیل است که چنین ناامید کننده و فرصتی از دست رفته برای آن جامعه بوده است. من به فیلم های بدی رسیده ام هیچ کس مصون نیست. اما همچنین AHHHHHHHHHH !!!